Koken

graphic element

Bij mij heeft koken altijd een passie gehad. Ben op latere leeftijd nog ingestroomd in een koksopleiding.

Heb op diverse plekken gewerkt en ben er steeds meer erachter gekomen dat mijn passie niet zozeer in het inhoudelijke lag (achter het fornuis).  Mijn passie bleek te liggen in dingen en thema's rond de  keuken. Voorbeelden zijn het leidinggeven, 'schoon' communiceren en heldere doelstellingen in je keuken, je gehele bedrijf of zelfs voor je privé. 

WORKSHOP 'COMMUNICATIE IN DE KEUKEN'

Communicatie is de spil in elke organisatie. Of het nu een kleine bistro is of een Michelinrestaurant. Hoe werkt effectieve communicatie? Ben je (erg) directief of werk je juist indirect? Zijn je doelen in de keuken of als (horeca)onderneming helder? Neem je (te)veel verantwoordelijkheid (veel koks en ondernemers niet onbekend)?Werk je 24/7 en is er weinig (tot geen) ruimte voor ontspanning, plezier en creativiteit? Er is geen goed of fout, het is afhankelijk van de context.

Hoe kun jij je koks beter aansturen? Hoe is jouw 'keukenmanagement'? Blijf je op gedragsniveau hangen of wordt er ook gestuurd op de hogere niveaus (zoals waarden, overtuigingen en identiteit)? Een mooie uitspraak is 'communicatie is de respons die je krijgt'. Is de respons van je personeel, collega of 'recensie' ook wat je bedoelde te communiceren?

Onderwerpen

• Doelen (onderneming en persoonlijk)
• Directe en indirecte communicatie
• Metaboodschappen
• Logische niveaus
• Emoties
• Overtuigingen
• Waarden
• Leerprocessen
• Waarneemposities
• Metaforen
• Feedback

Hoe
De training wordt meestal op locatie gegeven. Het liefst op een (gezamenlijk) mooi gekozen locatie. De werkprocessen even 'stil', een of meerdere dag(en) een liefdevol confronterende spiegel.
De training meestal in de vorm van maatwerk en het liefst in combinatie met een persoonlijk coachtraject.

Effect
Het effect is duidelijke doelen binnen de organisatie en op persoonlijk vlak. Alignment op 'alle' niveaus' van gedrag tot waarden, overtuigingen en zelfs identiteit. Het resultaat zijn effectievere werkprocessen, minder werkdruk (gevolg minder ziekte) en veel betere prestaties.

Voor wie?
Voor iedereen die iets met de keuken en koken te maken heeft. Van de horecaondernemer, leidinggevend personeel tot de koks in de keuken of bedienend personeel.